Om Upsala Handelsförening

presentkort

PRESENTKORT
Upsala Handelsförenings presentkort säljs hos ICA Kvantum i Gränby, ICA Maxi och Pressbyrån, Stora Torget, Svava, Centralen, och S:t Per.

CITYFRÅGOR
Medlemmarnas intressen i city tillvaratas genom föreningens delägarskap i

Uppsala Citysamverkan AB som i sin tur marknadsför sig under namnet Uppsala City

MEDLEMSSERVICE
Här får föreningens medlemmar möjligheter till daglig support i handelsfrågor

UTBILDNING
Vi medverkar tillsammans med andra aktörer i utbildning för medlemsföretagen och deras personal. Utbildning och även seminarier erbjuds till kraftigt subventionerade priser till våra medlemmar.

Domkyrkan

LOKALA KONSUMENTRÅDET
Konsumentrådet skall verka för goda förhållanden mellan konsument och handel i Uppsala Kommun. Konsumentrådet är ett samarbete mellan kommunen och Upsala Handelsförening.

LOKALA BROTTSFÖREBYGGANDERÅDET (BRÅ)
Säkerhet och trygghet i butik, snatterier och gatuhandel är frågor som föreningen engagerar sig i.

UF

UNGFÖRETAGSAMHET

Upsala handelsförening engagerar sig i start-ups och UF-företag

STIPENDIER

Upsala Handelsförening kan dela ut stipendium på 10.000:- till förtjänt elev vid handelsprogrammet.

stugan

FÖRENINGSMÖTEN
Föreningsmöten hålls 2ggr/år varav ett är årsmöte, där föreningens medlemmar träffas under trivsamma former. Även frukostmöten med information om aktuellt ämne eller handelsinriktad fråga hålls.

SÄLENSTUGAN
Föreningen äger en stuga i Sälenfjällen som kan hyras av medlemsföretagen